Missie
EEN TOONAANGEVENDE BIJDRAGE LEVEREN IN DE WERELD VAN VVE-BEHEER, BEKEND IN NEDERLAND
De wereld van (extern) VvE beheer is relatief jong en nog volop in ontwikkeling. Het aantal Verenigingen van Eigenaren stijgt al jaren aaneengesloten. Pilaster volgt de ontwikkelingen nauwgezet en loopt graag voorop in de dynamische wereld van VvE-beheer. Dit vraagt durf en een sterke missie, visie en strategie hoe onze relaties het beste ondersteund kunnen worden.
Pilaster is toonaangevend in de VvE-markt. Toonaangevend op het gebied van innovatie, zichtbaarheid en communicatie. Wij kennen onze relaties, de wensen en de uitdagingen. De betrokken en deskundige professionals van Pilaster zorgen ervoor dat alles voor duidelijk is. Voor iedereen. Onze werkprocessen zijn strak georganiseerd zonder dat dit ten koste gaat van onze wendbaarheid in situaties die daar om vragen.
Regeren is vooruitzien. Wij kijken vooruit en pakken de regie. Wij nemen de plaats in van specialist en adviseren de VvE welke routes er zijn en welke het beste bij de VvE past. Samen komen we tot kwalitatief en effectief beheer. Dat is niet altijd een eenvoudige, rechtlijnige route. Elke VvE, elke situatie is tenslotte anders en kent haar eigen uitdagingen. Door onze jarenlange ervaring, onze expertise in combinatie met onze betrokkenheid en innovatieve oplossingen, komen we altijd tot een op maat gemaakte aanpak die past bij de VvE en het beschikbare budget respecteert. Persoonlijk, vastberaden en bevlogen.
Zie onze missie als de top van een berg. De berg bevindt zich in een weerbarstige omgeving met verschillende, soms onverwachte en onbeheersbare invloeden. Hoe langer je naar de top van de berg kijkt, hoe hoger deze lijkt te zijn. Maar ook hoe mooier en hoe groter de drang wordt om deze top te bereiken. Samen. Want alleen samen bereik je de hoogste doelen.
Om de top -en in ons geval onze missie- te kunnen bereiken, zullen we goed na moeten denken wat de kritische succes factoren zijn om dit te realiseren. Samen hebben we nagedacht over de vraag ’hoe‘ we de missie succesvol vorm kunnen geven.
Samen hebben we volgende KSF’s (Kritische Succes Factoren) geformuleerd:
- Communicatie
- Innovatie
- Kennis
- Pragmatisch
- Zichtbaarheid
Als we bij alles wat we doen goed nadenken over en invulling geven aan deze KSF’s, dan wacht ons een prachtige reis, die ons gaat leiden naar de top van de berg. Of in ons geval, het realiseren van onze missie!
Visie
VASTBERADEN EN BEVLOGEN, WAARBIJ KWALITEIT EN PLEZIER SAMENGAAN
Goed VvE-beheer is vergelijkbaar met het lopen van een marathon en is zeker geen sprint. Een marathon uit kunnen lopen vergt een goede voorbereiding, de juiste uitrusting en voeding, een doordacht trainingsschema, talent en bovenal inzet en doorzettingsvermogen. Dat beseffen we bij Pilaster als geen ander. Het vastgoed van onze relaties moet tenslotte vele jaren in onberispelijke staat blijven.
We kunnen alleen onze missie – Een toonaangevende bijdrage leveren in de wereld van VvE-beheer, bekend in Nederland – realiseren als onze focus zowel ligt op onze relatie als op onze medewerkers. Als wij niet goed voor onze medewerkers zorgen, hoe kunnen we dan verwachten dat ze wel goed voor onze relaties zorgen.
Onze visie om uiteindelijk onze diepgewortelde ambitie te realiseren is: Vastberaden en bevlogen, waarbij kwaliteit en plezier samengaan. De hamvraag is natuurlijk hoe we invulling geven aan deze kernwaarden. Belangrijk hierbij is dat het antwoord op deze vraag breed gedragen wordt binnen de Pilaster-organisatie. Alleen wanneer iedereen binnen Pilaster achter de visie staat en hier, zowel individueel als team-breed, een passende invulling aan geeft, pas dan kan het nagestreefd worden. Vandaar dat we dit vraagstuk voorgelegd hebben aan de collega’s.
Pilaster geeft betekenis aan deze kernwaarden door brede en actuele kennis, positiviteit, oplossingsgericht denken en handelen, het (gezamenlijk) vieren van successen, samenwerken, zichtbaarheid en betrouwbaarheid centraal te stellen in haar dienstverlening. Deze kernwaarden kunnen we zowel intern (gericht op onze medewerkers) als extern (gericht op onze relatie) vormgeven.
Onze medewerkers zijn ons meest waardevolle kapitaal. Zonder toegewijde, deskundige en relatiegerichte medewerkers kunnen wij nooit de verwachtingen vanuit onze relaties waarmaken, laat staan overtreffen. Wij vinden het belangrijk dat collega’s met plezier hun werk uitvoeren, er sprake is van een gezonde werk-privé balans en collega’s gestimuleerd en gefaciliteerd worden in hun persoonlijke professionele groei. Daarnaast er is veel ruimte voor nieuwe initiatieven en besteden we veel aandacht aan team-building, zodat samen werken leidt tot samenwerken.
Wij zijn ervan overtuigd, dat als wij als organisatie intern de juiste invulling geven aan de geformuleerde kernwaarden, dat zij hier er vervolgens naar buiten toe invulling aan geven. Het één kan onmogelijk zonder het ander. Samen gericht op de toekomst!
Strategie
‘DYNAMIC ORDER’ GECOMBINEERD MET PERSOONLIJKE AANDACHT
Ons werk is gebaseerd op richtlijnen, wetgeving en een strakke ordening. Binnen die vaste structuur zijn we tegelijkertijd dynamisch en flexibel, zodat we al onze relaties maatwerk leveren. Datzelfde geldt voor de dossiers die we beheren. Ook die moeten voldoen aan regels en structuren, maar zijn geen van allen identiek in benadering. Werken in ‘Dynamic order’ noemen wij dat.
Geen dossier is hetzelfde en geen van onze relaties is hetzelfde. Wij investeren tijd in de relatie; tonen oprechte aandacht en delen relevante ontwikkelingen vanuit de markt of de Pilaster-organisatie. Met persoonlijke aandacht en het investeren in tijd in de relatie kom je erachter hoe de VvE in elkaar zit, wat de bijzonderheden zijn, hoe het beheer gewenst is en hoe Pilaster hier het beste gehoor aan kan geven. Goed gestructureerde en gedocumenteerde gespreksverslagen, toegankelijk voor alle relevante Pilaster-collega’s, zijn hierin van groot belang.
Face-to-face contact draagt voor een belangrijk deel bij aan het bouwen en verstevigen van de relatie. Daarom komen wij ook ter plaatse. Luisteren in plaats van horen. Deze oneliner spreken wij vaak naar elkaar uit.
Evenals benadrukt in de Visie geven wij zowel persoonlijke aandacht aan onze relatie als aan collega’s. Daarbij staat attentheid hoog in het vaandel. Ken je relatie en collega’s en zorg af en toe voor een kleine attentie, bijvoorbeeld met feestdagen of belangrijke gebeurtenissen van je contactpersoon / -personen, bijvoorbeeld een huwelijk of verjaardag.
Denk aan elkaar, help elkaar. Samen gericht op de toekomst.